Citaat
" The need is to make the ad include the audience experience. The product and the public response become a single complex pattern. The art of advertising has wondrously come to fulfill the early definition of antropology as " the science of man ambracing woman ". The steady trend in advertising is to manifest the product as an integral part of large social purposes and processes. With very large budgets the commercial artists have tended to develop the ad into an ICON, and icons are not specialist fragments or aspects but unifed and compressed images of complex kind. They focus a large region of experience in tiny compass. "
Marshall McLuhan, Understanding media. The extensions of man. London, 1964. ( deze editie, herdruk 2002, Routledge Classics 2001 )
Vragen.
1.- Belicht de achtergronden van deze Vlaamse overheidsmanager. Bespreek het groot belang van zijn boekje binnen de logica van een veranderend Vlaams medialandschap.
3. Wat zei Ingrid Lieten over de openbare omroep bij de voorstelling van het boek van Ann De Craemer over Iran - debat De Buren, maart 2010 ?
4.- Bespreek de voornaamste stelling van Piet Van Roe op mediavlak.
5. Leg de link tussen deze stelling en het belangwekkende citaat van de Canadese denker Mc Luhan. (iconen,mensen,producten, programma's..) Geef enkele vb.
6.Verklaar volgende conce^pten a. productdiversificatie openbare omroep / in feite van iedere zender. b. niche vs algemeen kader van een zender. vb. November - Vitaya : Vmma
c. relatief van meerwaardezoeker / kijker
7. UW mening. Neem de middenpagina's van de Metro - TV-aanbod - en leg welke drie programma's u relevant vindt voor uw kijkgedrag - argumenteer telkens in 4 à 5 lijnen.
8. Leg uit . a. academisch veld - communicatiewetenschappen internationaal
9.- a. academisch veld - communicatiewetenschappen Vlaamse universiteiten
b. belicht de achtergronden en boeken van Els Witte - VUB
c. zelfde vraag Els De Bens - U.Gent
10/a/ Leg uit : PAX MEDIA - PPS-beleid. leg uit spanning tussen wettelijkheid en werkelijkheid in een uiterst competitief medialandschap.
b. leg uit : theorie van Piet rond kijkcijfers en positionnering - programmabeleid
c. waarom staat Piet Van Roe duidelijk boven het gewoel van iedere dag ? waarom is het geen toeval dat hij werd binnengehaald als " redder" van de openbare omroep ?
Codes Leerplan VSKO: ..
Codes Leerplan VSKO: ..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten